Monday, February 13, 2012

Rindu Saat Itu

Lama sudah aku meninggalkan zaman persekolahan. Zaman yang mengajarkanku tarbiah. Dan tarbiah itu lah yang aku semakin tinggalkan di belakang.

Aku pun tak tahu nak tulis apa. Tapi aku rasa nak menulis. Tentang cinta. Cinta manusia? Serius, lama aku tak berjiwang. Padahal dulu-dulu akulah kaki jiwang karat. Sejak mengenali dia aku dah tak berjiwang sebab cinta itu tak seindah yang dibayangkan atas kertas cerpen dan novel..hmm..

Kadang-kadang bosan juga. Kenapa begitu cepat aku dipertemukan dengan cinta. Bila dah jumpa yang lebih baik, mulalah rasa macam nak yang tu tapi tak sampai hati nak tinggalkan yang itu. Jahatkan? Dia pun pernah buat aku macam tu. Tapi aku takkan sampai hati balas..

No comments:

Followers