Sembelit Di Bulan Ramadhan

Situasi 1

" Wan tak buang air besar dekat 2 minggu dah bulan puasa ni", beritahu Wan pada abalang.

" Huish wan,memang dasyat tu!! ", abalang terkejut dengan kenyataan berani wan tersebut.

Situasi 2

" Akak dah tak b***k 6 hari dah umi!", dengan 'excited'nya aku beritahu umi. " Haaa, tu lah...Umi suruh makan Baraka tu awak tak nak..Ada duit beli pil B****I tu..Ini Habbatussauda', dah terjamin khasiatnya. Tak payahlah makan pil tu. Cuba makan Baraka tu konsisten 6 bulan. InsyaAllah,lancar semua dalam badan. Tengok Wan tu dah 2 minggu tak b***k, lepas makan Baraka,alhamdulillah setiap hari buang air. Awak tu sama macam adik, bagi benda tapi semua tak makan. Semua buang. Along makan Baraka dia cakap bulan puasa banyak susu dia. Bulan puasa! Jarang ibu banyak susu sampai give up nak bagi anak susu badan.....", panjang umi aku bersyarah.(cukuplah setakat ni,sebenarnya terlalu panjang Umi aku berleter,dan ini isi pentingnya saja. Tapi banyak kali diulangnya pasal pil herba yang dah lama aku makan tu. rasa nak menjerit-jerit je sebab malu.huhuhu)

Maaf dengan bahasa, period aku pun dah terlewat untuk bulan ini. Inilah yang membuatkan seorang perempuan akan tertekan bila periodnya lambat datang! Masalah ini kuadukan pada umi juga.

" Itulah, makan Baraka tak nak! Umi lepas amalkan Baraka period datang setiap bulan tepat ikut kalendar Islam! Tak nak lagi makan tu!", aduh. Memang sungguh-sungguh terkena. Untuk penegetahuan, umi aku berumur 51 dan kitaran haidnya masih teratur sedangkan wanita dalam lingkusan usia begini sudah menemui menopouse!

Diriwatkan dari Aisyah Radhiallahu'Anhu bahawa beliau pernah mendengar Nabi
bersabda ” Sungguh dalam Habbatus Sauda’ itu terdapat penyembuh segala penyakit,
kecuali al-Sam“ "Saya bertanya apakah al-Sam itu? Baginda menjawab, kematian. -Hadith Sahih Bukhari dan Muslim.

Habbatussauda' telah dijamin akan khasiatnya dapat menyembuhkan segala penyakit kecuali mati. Tapi kenapa kita masih mencari produk-produk lain untuk menjaga kesihatan? Beli pil tu,pil ini,supplement tu,suplement ni,krim tu krim ini sedangkan Habbatussauda' telah diriwayatkan dalam Sahih Bukhari dan Muslim. Itulah manusia kan, tidak percaya akan kebenaran dari Al Quran dan Al Hadith mereka sendiri.

Malam ini, aku tersangat insaf mendengar bebelan umi. Perlu ke aku berjanji untuk makan Baraka ni? Yelah, aku berjanji pada diri sendiri untuk makan Baraka mulai hari ini, pagi 3 biji, malam 3 biji jugak. Kalau aku tak makan, aku kena study 3 jam berturut-turut mengikut berapa biji yang aku tinggalkan. InsyaAllah,segalanya pasti akan seperti sediakala.

Kepada sesiapa yang menginginkan produk Baraka Capsules ini bolehlah contact saya di 0148311799 atau dilaa00@gmail.com. Harga sekotak RM10.00 mengandungi 24 capsules. Penghantaran melalui pos adalah percuma apatah lagi 'by hand', memang tak ada cas. Janganlah segan-segan untuk contact jika anda ada masalah kesihatan. Saya sangat peramah orangnya dan kalian akan dilayan serta-merta.

Comments

Popular posts from this blog

Bersalah

Tips Tepung Tart Nenas Tak Pecah Untuk Digulung

Hero Winter Sonata Mati Tergantung