Novel Kisah Isabella

Novel ini merupakan kisah benar seorang gadis Kristian bernama Isabella, seorang puteri Ketua Pendeta tersohor di Cordova,sebuah kota nan indah dan bersejarah di Sepanyol.

Beliau mempelajari agama Kristian secara mendalam dan tekun, mencuba untuk mencari kebenaran doktrin Kristian dengan mengkaji prinsip-prinsip dasar Kristian. Suatu ketika,beliau meragui dengan ajaran Kristian itu sendiri.

Tatkala kebenaran terbentang di hadapannya, beliau mula meninggalkan agamanya dan meraih Islam sebagai agama baru. Beliau dengan berani dan gigih menghadapi tentangan serta siksaan dari ayah, guru, serta umat Kristian di Cordova.

Kisah Isabella telah menjadi lagenda dalam sejarah Islam dan Kristian. Kegigihan dalam menggenggam keyakinan telah menjadi inspirasi jutaan perempuan di berbagai belahan bumi. Sementara bagi para akademik dan teologi, kisah Isabella tidak
pernah kering dikaji untuk mempelajari perbandingan agama.

Novel ini merupakan sebuah karya yang sangat bermanfaat,dikemas dalam sebuah kisah yang menarik, menjelaskan perbandingan keyakinan Islam dan Kristian. Satu lagi karya
klasik yang akan memberikan pencerahan pada kita. Sebuah novel spiritual yang menyentuh hati.

Novel ini telah pun saya baca beberapa tahun lepas. Namun akan bermula semula sebab sebelum ni tak mendalaminyanya pun. Saya menyediakan dua versi bahasa, English dan Melayu. Pilihlah mana suka, selamat membaca..


Isabella (Malay Version)


Isabella ( English Version)

Comments

Popular posts from this blog

Bersalah

Tips Tepung Tart Nenas Tak Pecah Untuk Digulung

Hero Winter Sonata Mati Tergantung