Wednesday, May 12, 2010

Vatican - Siri 3

Sambungan Dialog Temubual (Bahagian 1/3):

Jesuit Priest

Jubah Graduasi

Pernahkah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang dilakukan oleh orang lain tanpa sedikitpun menyedarinya.

Nabi Muhammad pernah bersabda:

“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.

Bermaksud :

“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum,maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka (iaitu kaum berkenaan).



Bishop ; saya sangat gembira dengan cara org islam memahami AL-QURAN,mereka membaca dengan suara yg merdu,kemudian MENDAPAT PINGAT…kami tidak memberi pingat kepada pembaca Injil (bible hari ini is totally salah).

Aku; betul ke paderi2 Jesuit, Bishop pernah baca AL-QURAN dan mereka mnghafalnya? Saya pernah dengar yang gereja mengkajinya…..tapi sama ke macam orang islam mengkaji ?…tak mungkin sama…betul tak?(jiran hanya senyum dan menganggukkan kepala sahaja n termenung jauh…)

Bishop ; pertama kali kami berkenalan dgn Al-Quran selepas Nabi Muhammad diambil tuhannya,dan kami membaca dgn telinga,selepas Salahudin mati,kami membaca dengan mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit….kami buka halaman pertama,kami baca kemudian kami datang kepada dunia dan hasilkannya..kemudian kami buka halaman kedua,
kami baca..kemudian kami berkata “oh…macam ni rupanya kehidupan manusia diciptakan tuhan……kita perlu lakukan sesuatu”..kami datang kepada dunia dan hasilkanya.. kemudian kami buka halaman ketiga,kami baca…kemudian kami berkata “ alamak…tuhan buat begini pulak!!…kita tak boleh biarkan,kita mesti buat sesuatu” kami datang kepada dunia dan hasilkanya..dan begitulah sehingga halaman terakhir…..dan siapakah kamu org islam pada hari ini? kamu melihat dunia yg kami hasilkan tadi,kemudian kamu datang kepada al-quran,kemudian kamu berkata “ apa ayat yg aku nak guna dan tampal bila aku berhujah di depan orang nanti?…ayat ni boleh la” kamu datang kepada dunia kemudian berkata “lihat dunia telah berlaku seperti ini….seperti itu,cuba rujuk ayat ini,,,,ayat itu…hadis ini…..hadis itu…..” kemudian kamu dgn bangga berkata “ inilah janji tuhan yang ayat al-quran dijamin tidak akan berubah” padahal kami sengaja membiarkan tulisan tulisan pada kertas itu kekal, kemudian kami berpura-pura hendak mengubah tulisan dan berpura-pura gagal supaya kamu berkata “inilah janji tuhan yang ayat al-quran dijamin tidak akan berubah” sungguh bijaksana orang islam….janji tuhan disangkanya tulisan-tulisan…. Membuatkan raja mereka berkuasa ke atas agama dan adat sahaja telah menyebabkan rakyatnya berharap pada dakwat dan pena…dan hari ini mereka berlaga, dakwat siapa lagi pekat…..pena siapa lagi berkilat teramat besarlah jasa zaman penjajahan kepada tuannya..yang teramat mulia Paus…

Aku; sedap je pak cik cakap…..kalau org2 pak cik x ubah tulisan pun,org2 kami al-hafiz n al-hafizah sememangya dah hafal penuhya AL-QURAN dan terjemahanya…..yg ni pun bukan janji TUHAN ke?

Bishop ; hafalan mereka hanyalah tulisan2…..apabila kamu bertanya tentang AL-QURAN kepada mereka…..Ingatan mereka akan kembali menjadi tulisan semula….

(jiran hampir ketawa,tp cpt2 dia tutup mulut dgn tangannya,dengusan hidungnya n matanya berlinang hampir gugurkan air mata…seperti merasakan kebodohan umat islam btul2 menggelikan hatinya….dan aku rase malu gila bila tengok reaksi dia cm ni….)

Bishop ; maafkn saya….tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya…pergilah uji mereka

Aku ; tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepas Salahudin mati (wafat)…gaya pak cik cakap “BERKENALAN DGN AL-QURAN selepas Nabi MUHAMAD DI AMBIL TUHANNYA” tu… seolah2 org pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu..tak faham la saya…

Bishop ; sangat2 lah sukar untuk mengetahui rahsia AL-QURAN tanpa Nabi MUHAMMAD,kami sempat belajar dengan memerhatikan sahabat-sahabatnya sahaja,mereka begitu sibuk menawan dunia…hampir suku bumi di bawah keamanan Islam.waktu itu,kami masih di padang pasir,tapi hampir tiada tanah lagi untuk kami berdiri,kerana terlalu sibuk melebarkan empayar,mereka telah cuai…kami membawa diri sehelai sepinggang meninggalkan tanah yang kami cintai lalu kami menemui suatu bumi yang tidak pernah kami bayangkan sebelum ini,bumi yang subur dengan tumbuhan,sungai yg mengalir deras dan sangat sejuk dan ada benda putih turun dari langit (salji).kami menemui suatu kaum yg sama kulit dan wajahnya seakan kami,dan kami spt pernah lihat dulu,tapi kami lupa….dan alangkah terkejutnya kami kaum itu menyembah Nabi Isa !!!…..ya.. Nabi Isa yg kami bunuh dahulu !!!

Aku; dah tu apa kena mengena dengan Salahudin pulak?

Bishop ; kami telah berkeluarga di sana,dan kami telah kembali duduk di gereja…..tetapi di antara kami..telah melakukan kesilapan besar…kami tidak tahu bagaimana Pahlawan Mulia Islam mendapat tahu Jacques de Molay sebenarya tidak menyembah Nabi Isa ..kalau begini Salahuddin tidak akan benarkan setitis pun air mani kami tumpah ke atas bumi…habislah tamat riwayat kami semua !..kami bermati-matian ke atas Salahuddin ….

Aku; la..macam tu ker,abis tu yang baca AL-QURAN dengan mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit tu apa bendanya pulak…..?

(jiran hanya angukkan kepala dan tersenyum puas..spt ada satu kejayaan besar)

Bishop ; ya….ya….penyembah Nabi Isa telah kami tawan,Salahuddin telah kami tewaskan….dan sekarang ni kami perlu uruskan Al-Quran pula..kami telah melaksanakan Al-Quran 1 per 1 mengikut giliran ianya diberi kepada Nabi Muhammad…dari 1 ayat kepada 1 ayat,dari 1 surah kepada 1 surah sehinggalah wahyu terakhir kepada Nabi Muhamad hampir 500 tahun kami berusaha untuk sampai kepada wahyu kedua terakhir… ia telah dilaksanakan dan yang teramat sukar mengerah kudrat kami seadanya adalah wahyu terakhir….

Aku; kenapa boleh ada yang pertama lah,yang kedua terakhir lah..pastu yang terakhir…pasal apa org pak cik tidak buat semua sekali….

Bishop ; kejayaan semua wahyu bergantung kepada keberhasilan wahyu terakhir…jika wahyu terakhir gagal,maka lahirlah seorang lagi Muhammad (maksudnya…andai Muhammad gagal…seorang lagi nabi akan lahir )

Aku; apakah wahyu terakhir itu sampai orang2 pak cik rasa perkara ini seolah2 menentukan Hidup atau mati gereja ? (saya tak fikir jiran akan sanggup mengucap ayat2 suci AL-QURAN dengan lidah sendiri,ia bertentangan dengan status dirinya….tapi jangkaan saya meleset,saya amat terkejut)

Bishop ; mengucapkan isi kandungan Al-Quran

"Hai orang-orang yang beriman,bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman.Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba)maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasulnya akan memerangimu.Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba),maka bagimu pokok hartamu; kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya.Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran,maka berilah tangguh sampai dia berkelapangan.Dan menyedekahkan (sebagian atau semua utang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah.Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya,sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya.Al-Quran-Surah Al-Baqarah-Ayat 278 ~ 281

Bishop ; melaksanakan wahyu terakhir akan menyebabkan gereja kelihatan sangat berkuasa…sangat bahaya jika disedari orang….kami telah melahirkan 1 kaum di dalam genggaman kami…mesyuarat itu dihadiri beribu- ribu org anak murid kami ketika itu Paus telah memutuskan untuk menyerahkan amanah yg teramat besar ini,agar kami boleh tidur sehinggalah Muhammad kembali semula. (iaitu Al-Masih Imam Mahdi) di antara anak murid kami telah menyahut “serahkan saja hal itu kepada saya,dan saya tidak peduli bagaimana ia akan dilaksanakan”… kami telah turunkan kesemua ilmu Al-Quran kepada mereka semua.

Aku; sapa orang yang berani menyahut amanah tu? ..ni mesti bukan calang2 punyer orang…

Bishop ; ya…dia telah dididik dgn sempurna,dia bernama…… MAYER ROTHSCHILD…Kami menyerahkan Ayat Al-Quran pada Surah Al-Baqarah : (ayat 278-281) kpdnya untuk dilaksanakan…

"Hai orang-orang yang beriman,bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman.Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba) maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasulnya akan memerangimu.Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba),maka bagimu pokok hartamu; kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya.Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran,maka berilah tangguh sampai dia berkelapangan.Dan menyedekahkan (sebagian atau semua utang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah.Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya,sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya.Al-Quran-Surah Al-Baqarah-Ayat 278 ~ 281

Aku; Apa status dia,apa lebihnya dia dari anak murid yg lain..

Bishop ; bersamanya kami mengarahkan Jesuit memberi pedoman…..kami gelarkan dia “the guardian of the vatican treasury”…sudah hampir 300 tahun,sedikit tahun lagi untuk merasa keberhasilannya.

Aku; saya nak tanya la…tapi soalan ni akan membuatkan pak cik nampk seperti orang bodoh…

Bishop ; tanyalah…sebab dari awal kita berbual,Islam telah kelihatan bodoh..

Aku; kenapa PAK CIK begitu MUDAH MENCERITAKAN kepada saya,Kalau Paus tahu macamana, kalau saya cerita pada 1 dunia macamana….PAK CIK YG SUSAH NANTI….

Bishop; saya tak perlu tipu awk…Umat Islam dah tidak mampu buat apa2 pun…lainlah kalau awk sahabat-sahabat Nabi Muhammad,sekarang jugak kami bunuh…

(pergh…ngeri kata2 dia ni…dgr dia sebut nama Rothschid jer,aku dh gigil,ngn spe la aku tgh ckp ni…korang nilai kn sndiri la kata2 dia). Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rotschild untuk melaksanakan Surah Al-Baqarah 278-281 untuk dilaksanakan.

"Hai orang-orang yang beriman,bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman. Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba)maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasulnya akan memerangimu.Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba),maka bagimu pokok hartamu;kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya.Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran,maka berilah tangguh sampai dia berkelapangan.Dan menyedekahkan (sebagian atau semua utang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya,sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya.Al-Quran-Surah Al-Baqarah-Ayat 278 ~ 281






bersambung..

No comments:

Followers