Friday, June 18, 2010

Boy Without Arms

Just imagine that what life would be like with a missing body part? And guess imagine not having both your hands, you can see photo graphs of little boy who manages to do a whole lot of things even without hands. He can do his all daily activities properly without his hands… All praises to Allah that created us in a very perfect way..












8 comments:

cik panadol said...

kesiannya....:(
tp die sangat comel!

adilah said...

@cik panadol

yup..cute sgt..
tp stiap manusia pasti ada kkurangannya.. :)

erma fatiha said...

@adilah

cantiknya reply ni..hehehe

erma fatiha said...

posting ni mengingatkan diri pada sepupu.

sepupu saya ni tak rapat sangat.sebelah papa.
sepupu ni tidak dikurniakan kedua-dua belah tangan dan kaki.

tapi alhamdulillah,dapat belanja dari kerajaan.

Apabila diperhatikan ya..sebenarnya ini efek kahwin dekat.contohnya,mak sedara saya ni kahwin ngan sepupu dia.

Dalam Islam pun tidak digalakkan kahwin dengan sepupu.alasannya,untuk mengembangkan zuriat..

dalam mazhab syafei,maliki,hanbali,hanafi sendiri terdapat khilaf ulama tentang hukum perkahwinan sepupu ini.check balik dlm kitab,tak ingatla.

tapi pasti setiap hukum Allah itu ada sebab.walau bagaimanpun,cacat atau tidak adalah ketentuan Allah.Rasulullah sendiri mengahwinkan anaknya dengan Ali kan?

saya?xnak kahwin..hahahaaa..suka duk sorang2

adilah said...

@erma fatiha

oo yeke..alhamdulillah, skurang2nya dibantu kerajaan..

sepupu sy ada down syndrome,eh ke syndrome down? sama je lah kan..kdudukan je lain..tp anak yg x sempurna ni kunci syurga buat ibu bapa jika menjaga anak itu dgn ikhlas..

itulah, orang selalu kata tak elok kawin sedara terdekat..kawin sama sepupu ke..mcm Ali beliau sepupu Rasullullah..jd Fatimah bukanlah kawin ngn sepupunya..

tp mungkin ustazah Erma bleh buat kajian terperinci mengenai kawin sepupu ni n jadikan tajuk post terbaru?haaa,amacam?

bagaimana pulak dgn kawin dua pupu? sbb mak ayah sy dua pupu tp time nak kawin bru kenal..haha. tp stkt ni sy sempurna sifat cuma selalu lenguh badan je..haha.

x baik tak kawin erma..rugi tau tak menikmati kehidupan berumahtangga..hik2.tp perkahwinan bknlah matlamat utama dlm khidupankan..jika tiada jodoh, Allah memberi ruang utk bersamaNya..

sekian saja esi sy kali ini.. :)

adilah said...

@erma fatiha

haha.mmg cantiiik..

erma fatiha said...

@adilah

aahla..anak sepupulah fatimah.lupe.aiyo

hehe..lenguh badan eh?efek dy kot.hahhahaha

xbukak hati lagi kot nak terima org.mungkin satu mase nanti.:)

adilah said...

@erma fatiha

bersama-sama kita mendoakan ke arah kejayaan dunia dan akhirat.. :)

Followers