Wednesday, June 9, 2010

Kasih dan Cinta Seorang Abang

Cukup memilukan hati....
Gambar murah..Nilaiannya berjuta...



Kekadang ALLAH menyempitkan
Supaya kita tak hanyut dalam kesenangan
Kekadang DIA melapangkan
Supaya kita tak selalu dipagut kesempitan
Kekadang DIA melepaskan kita dari kedua-duanya
Supaya tidak bergantung kepada sesuatu
selain-NYA!

8 comments:

Ahmad Ridhwan said...

Salam...

tengok gambar nie, 3 perkara emerge dalam kepala.....

1) Nasib aku tersangat baik dapat hidup senang, tapi ternyata sifat aku sebagai manusia yang tidak bersyukur masih lagi tidak sirna.... ape yang boleh aku buat untuk insan berdua ni...

2) Alangkah celaka buat binatang binatang yang tidak berperikemanusiaan yang menggunakan insan insan ini untuk keuntungan mereka sendiri (agent agent haram)

3) Teringat sesuatu yang pernah Tok Guru Nik Aziz cakap: kalau nak bagi sedekah kat fakir, tak payah fikir kalau kalau orang nie bekerja untuk agent mane mane, yang penting amalan kita untuk bersedekah itu dapat pahala. Allah tak bezakan sedekah yang kita bagi kepada fakir miskin yang benar benar memerlukan dan sedekah yang kita berikan kepada fakir miskin yang didalangi agent....

wallahua'lam...

adilah said...

sama-samalah kita menahan diri daripada membeli barangan yg termasuk utk diboikot.. usaha kita di sini hanyalah tu saje..

aku selalu memilih utk bersedekah..kalau tgok2 org tu mcm nak menipu je, xdelah ak bg..hinanya diri ini.. T_T

Oh Malaysia said...

sayunya tengok budak2 ni.... terkesan dalam hati. T_T

Kesian Lisa Surihani

Zaidah said...

sungguh tersentuh melihat gambar tu...

adilah said...

bersama-sama kita membantu melalui pemboikotan..insyaAllah.. T_T

.:: Miu Miu ::. said...

setuju dengan ahmad ridhwan..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

semoga kedua beradik tersebut menemui kebahagiaan masing2,amin

adilah said...

amin...insyaAllah..sama-sama kita mendoakan.. =)

Followers